close

  • Być wiernym Ojczyźnie mej, Rzeczypospolitej Polskiej
  • DYPLOMACJA PUBLICZNA

  • 15 lutego 2017

    „Dzięki jej [Pauliny Ołowskiej] kostiumom, inspirowanym obrazami polskiej artystki Zofii Stryjeńskiej, ożyły fantastyczne, bajkowe bóstwa mitologii słowiańskiej.”— tak pisał Brian Seibert w recenzji dla New York Times po spektaklu Pauliny Ołowskiej Bożki słowiańskie—Wieniec ceremonii w nowojorskim The Kitchen.

     

    Multidyscyplinarny performance, inspirowany serią obrazów Zofii Stryjeńskiej o tym samym tytule, prezentowany był w Nowym Jorku między 26 a 28 stycznia 2017, przy pełnej widowni i biletach wyprzedanych na kilka dni wcześniej. The Kitchen to jedna z najstarszych instytucji kulturalnych miasta,  popularyzująca wśród amerykanów, twórców z różnych stron świata. Przy realizacji spektaklu Ołowska współpracowała ze znanymi na scenie nowojorskiej artystami:  opiekę kuratorską nad projektem sprawowali, kuratorka Katy Dammers oraz dyrektor The Kitchen i główny kurator instytucji Tim Griffin, tańczył balet Ballez, autorką choreografii była Katy Pyle, a muzykę skomponował Sergei Tcherepnin.

     

    Zaprojektowane przez Ołowską kostiumy i scenografia, w połączeniu z choreografią nawiązującą do polskich mazurków, krakowiaków i oberków, przeniosły nowojorską widownię w świat słowiańskiej mitologii i tradycji folklorystycznej. 

     

    Paulina Ołowska została zaliczona przez "New York Times" do grona 26 twórców definiujących kształt kultury w 2016 roku.

     

    Partnerami przedsięwzięcia byli m. in. The Kitchen oraz Instytut Kultury Polskiej w Nowym Jorku.

    opr. Instytut Kultury Polskiej w Nowym Jorku

    IMG_20170125_202003 (2)
    IMG_20170125_203029
    IMG_20170125_210330

    Drukuj Drukuj Podziel się treścią: